svar om avfall !

hej. du skrev i din svar att du tappa mycket hår och sådär.. det har hänt mig också, pga stress. förstår att det är ett känsligt ämne men undrar om du kanske kunde berätta lite om du har lust eftersom jag alltid trott att jag är ensam om detta..
kram på dig. jättesöt är du och har en finblogg!


Hej, jo jag kan väl göa det.. Det är så att när jag var 10 träffa jag en kille som satt väldigt mycket press på mig jag menar inget illa för denna person nu men det här är bara sanningen. Jag var 10 iallafall och hade ett förhållande med denna kille tills jag var 14 år, alltså 4 år. Under hela den perioden så krävde denna kille väldigt mycket tid av mig vilket jag självklart kgav, jag ville ge allt jag hade till honom ( på grund av anledningar) Min telefon gick i 1000 jag smsde med honom konstant, när jag duscha tex  gick jag till och med ut ur duschen för att kunna svara för jag var rädd att han skulel bli arg om jag inte svarade. Jag vill inte gå in på detaljer ! Men så fort han bad mig åka till honom gjorde jag det på en gång, vilket ledde till en väldigt massa stress. Sen var det skolan jag börja i femman var äldst på lågstatidet och ville ha den rollen. Sen börja jag i en ny skola alltså i 6an vilket också stressade upp mig. Kort sagt jag stressade en väldigt massa under denna period. Vilket helt ärligt ledde till att jag tappa hår fläckvis.Jag mådde så himla dåligt över det, och jag skämmdes något så otroligt mycket. Redan i 6an började jag använda löshår för att täcka min fläck så mycket som möjligt. Fläckarna kom och gick. Ibland var det kanske 3-4 stycken och ibland var det bara en. Det var både små och stora. Jag försökte lugna ner mig själv så mycket jag kunde. Efter en lång period så gjorde jag slut. Jag träffade en kilel som hette Fredric nästan dirket efter vilket var för att komam över den andra killen och lugna ner mig själv. Fredric fick mig att lugna ner mig, vilket gjorde att mina fläckar som jag hade försvann. Jag tänkte att jag ville göra slut för att jag mådde bra, men jag blev så himla kär i honom och därför stannade kvar vid honom. Tiden då vi var tillsammans hade jag inga fläckar för han gav mig mer fritid. Sen tråkigt nog tog det slut där med, vilket gjorde att jag blev otroligt ledsen och mådde så sjukt dåligt, jag var så rädd att jag skulle falla tillbaka i min dåliga period som jag hade haft tidigare. Vilket ledde till nya fläckar i håret. Jag kämpade för Fredric i 9 månader och jag jag mådde rent utsagt piss utan honom. Men sen när det lugnat sig när jag kom över det där försvann fläckarna igen. Nuu började jag i gymnsiet vilket jag stressa upp mig själv över väldigt mycket ( och många olika anledningar jag inte vill ta upp här) som fick mig att tappa hår. Idag förösker jag stressa så lite som möjligt för att inte tappa mitt hår. Eftersom risken finns att jag tappar allt om jag forsätter som jag gör. Jag fick pengar från landstinget för att gå och göra riktigt hår som kostade 7000 ochsätta i vilket jag hade i ca 3-5 månader. Nu har jag inget löshår i alls för jag vill låta håret vila. I jannuari igen ska jag gå och sätta in nytt om mina fläckar finns kvar. För du nu som oxå tappar hår, jag vet ju inte om du tappar som jag fläck vis ( alltså det blir helt kalt på fläckarna) elelr om du bara tappar i hela håret. Så råder jag dig om att föröska lugna ner dig själv om du är någon som stressar mycket. För var försiktg det akn leda till detta som jag har idag och left med i snart 6 år. Dt äör inget man vill, elelr iallafall inte jag. Jag skämms jättemycket och önska jag verkligen inte hade det. Man känner sig konstig och låter ingen röra i håret ifall att dem ser fläckarna/fläcken. Så tips, sluta streassa ! Ta minst en dag i veckan som du bara är för dig själv och ha lugn och ro! känn lugnet som jag brukar säga :) Jag har funderat länge alltså sex år att ta en dag i veckan och ta det lugnt, men än idag har jag inte gjort det, men jag tror det skulle funka. Man behöver trots allt inte vara med överallt hela tiden. Man måste ge tid för dig själv !!

Hoppasdet svaret dög, måste rusa in på lektion! Kram :)


Kommentarer
Postat av: Anonym

tack så mycket! jo jag hade/har precis som du, känner igen mig så mycket! om ditt blir värre kan jag ge ett tips på laserbehandling som man kan göra, det fungerar jättebra!

lycka till med allting !

2010-10-30 @ 13:06:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0